xxxxx has used up 96.7% of their inode limit

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
timmyt

xxxxx has used up 96.7% of their inode limit

Bericht door timmyt » 11 jul 2022, 02:16

Goede nacht mede forum gebruikers,

Zojuist heb ik deze melding per e-mail ontvangen:

New Message: User xxxx has used up 96.7% of their inode limit

Erg bijzonder aangezien ik totaal niet weet waar dit vandaan komt. Mijn site is klein en ik upload haast geen bestanden. Toch lijkt iets vol te lopen of bestanden te genereren. Kan iemand even meekijken of op server zoeken wat er aan de hand is of een instelling aanpassen?

Wat mogelijk kan helpen is dat er iets met mij domeinnaam aanvraag niet is goed gegaan. Ik ben bezig geweest met een http://www.xxxxx.nl naam maar blijkbaar ook met een http://xxxxx.nl (zonder www) waardoor een seo wel eens heeft aangegeven dat er duplicate content op server staat. Dat zou natuurlijk een goede aanwijzing kunnen zijn. Echter weet ik echt niet hoe ik dat moet oplossen. Overigens zou dat mijn inziens ook niet voor problemen kunnen zorgen omdat mijn site echt niet groot is. 1 pagina. Zie Www.huggs.nl

Graag hulp hierbij. Dank!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: xxxxx has used up 96.7% of their inode limit

Bericht door Joris de Leeuw » 11 jul 2022, 13:10

Beste Timmyt,

De betreffende melding wijst er op dat de gebruiker tegen het aantal bestanden (inodes) aanloopt.
Dit is geen normaal gedrag en wijst er op dat er ergens een extreme opeenstapeling van data in je pakket is.

Hoe je de oorzaak daarvan kan achterhalen en hoe dit kan gebeuren is te lezen op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... #bestanden

We zien overigens dat de oorzaak vaak ligt in een extreme opeenstapeling van caching bestanden. Dit omdat een caching plugin nooit oude cache data opruimt met het gevolg dat de cache overloopt en zelfs averechts gaat werken.

Ook komt het soms voor dat een onderdeel van een website tientallen miniatuurformaten en afbeeldingformaten aanmaakt terwijl die in de website helemaal niet worden gebruikt voor bezoekers. Met het gevolg dat je een tienvoud of groter meervoud aan afbeeldingen in je website hebt terwijl die niet worden gebruikt.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

timmyt

Bericht door timmyt » 11 jul 2022, 18:15

Hoi Joris, dank voor je reactie.

Ik heb gekeken maar veel is er niet loos, er zijn no issues en nergens worden de limits overschreden. Sterker nog in resource usages>details is niet eens veel activiteit te zien. Dus ik kan het op die manier, zoals het in de handleiding staat niet terug vinden.

Hoe nu verder?

gr
Timmyt

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 12 jul 2022, 07:56

Het beste kan je dan in DirectAdmin kijken of het aantal Inodes nog hoog is.
Mocht het niet meer het geval zijn kan je het al mogelijk hebben opgelost. Bijvoorbeeld door een cache te legen in je website.

Als nog wel hoog is kan je het beste de tips volgen vanuit onze documentatie om de oorzaak te achterhalen als mede mijn eerdere toelichting doorlezen.

Indien je er niet uitkomt kan je het beste contact opnemen met onze support. Hier kunnen we namelijk enkel algemene antwoorden en tips geven.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

timmyt

Bericht door timmyt » 22 jul 2022, 16:06

Help! Het lijkt er op dat nu mijn hele site plat ligt. Ik krijg alleen error te zien en voor de rest niets. Php aanpassing geven de melding data quote to much of zo iets. Nu werkt dus niets meer.

timmyt

Bericht door timmyt » 22 jul 2022, 19:55

Ik heb joomla moeten deinstalleren. Daarna de nicepage plugin weer geinstalleerd. Dat was de oplossing. Alles lijkt nu weer te werken. Maar ik hou mijn hart vast. Er lijkt een conflict te zijn tussen joomla 4.xx en nicepage. Dus ik draai nu op joomla 3.10... weg aan het zien

Plaats reactie