Joomla website in Installatron klonen

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
marieke

Joomla website in Installatron klonen

Bericht door marieke » 26 jul 2022, 15:00

Vanwege de overgang naar Joomla 4 wil ik een test website aanmaken.
Bij de eerste website ging het klonen van de Installatron-Joomla-website probleemloos.
De 2e website gaf foutmeldingen. Doorklikken (aangegeven) naar de Installatron website gaf geen oplossing.

De eerste website staat op een Pluspakket.
De tweede bij een user op het resellerpakket.
Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Klonen is het enige wat bij de 2e website niet werkt.
Andere acties als bv backuppen werken normaal.

Iemand enig idee waar ik de oplossing moet zoeken?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Joomla website in Installatron klonen

Bericht door Joris de Leeuw » 26 jul 2022, 15:30

Het beste kan je dan kijken welke foutmelding er ontstaat. Al dien ik daarbij wel eerlijk aan te geven dat de foutmeldingen van Installatron over het algemeen zeer onduidelijk zijn.

De meest voorkomende oorzaken zijn overigens:
  • - De bron website werkt niet goed. Installatron kan enkel een clone maken als de originele website (goed) werkt.
    - De bron website zit zeer afwijkend in elkaar. Installatron kan enkel een website goed begrijpen als de standaard WordPress structuur wordt aangehouden met de vereiste instellingen in wp-config.php
    - De schijfruimte zit vol. Voor het uitvoeren van acties heeft Installatron ook tijdelijk meer/dubbel ruimte nodig voor het uitvoeren van acties en het draaien van een kopie.
Mocht je niet de oorzaak direct kunnen achterhalen kan je het beste contact opnemen met de support. Vermeld daarbij concreet om welke website(s) en hostingpakketten het gaat en deel eventuele foutmeldingen. Ook helpt het als je deelt hoe wij het precies kunnen reproduceren.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

marieke

Re: Joomla website in Installatron klonen

Bericht door marieke » 27 jul 2022, 15:17

Je oplossing bleek heel eenvoudig te zijn!
Ik was vergeten bij de user een extra subdomein en database aan te maken.
Niet zo slim dus!

Plaats reactie